Wednesday 4 January 2012

Man City Mudah Benam Liverpool !



MANCHESTER CITY kembali melebarkan jurang mata di tangga teratas Liga Perdana Inggeris selepas mereka mudah menewaskan Liverpool 3-0 di Stadium Etihad, awal pagi tadi.

City mendahului selesai 2-0 pada babak pertama menerusi jaringan Sergio Aguero (10) dan Yaya Toure (33) sebelum James Milner menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke-75.

Namun City terpaksa menamatkan permainan dengan 10 pemain selepas Gareth Barry dilayangkan kad merah pada minit ke-73.

 “Saya tak bersetuju dengan layangan kad kuning kedua kepada Barry. Kami kini kehilangan seorang pemain tonggak tanpa sebab. Saya juga tak faham kenapa pemain Liverpool tidak dilayangkan kad merah ketika kami mendapat penalti.Apa pun ini kemenangan yang cukup penting bagi kami kerana perlawanan ini cukup cepat sejurus kami tewas 0-1 kepada Sunderland tempoh hari. Biarpun penat, pemain tetap beraksi mantap,” kata Mancini.

Selepas 20 perlawanan, City kini mengumpul 48 mata, tiga mata mengatasi Manchester United yang hanya akan turun bertemu Newcastle, awal pagi nanti (4 pagi Khamis).

Sementara itu, Tottenham mengukuhkan kedudukan di tangga ketiga liga selepas mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas West Brom, awal pagi tadi menerusi jaringan tunggal Jermain Defoe pada minit ke-63.

Pada satu lagi perlawanan, Sunderland terus garang, kali ini membenam Wigan 4-1 di tempat lawan. – mynewshub.my

No comments:

Post a Comment