Thursday 5 January 2012

Episod Akhir Drama ‘Tentang Dhia’ Catat Hampir 3 Juta Penonton !


Bermula dari Nora Elena, Juvana, Cinta Elysa, dan banyak lagi, drama-drama di Malaysia telah mula menjadi hiburan dan tatapan penonton saban hari.


Tidak kurang juga, watak-watak yang dibawakan turut mempengaruhi kehidupan dan menyentuh emosi para penonton sehinggakan ada yang sanggup menjadikan watak dalam sesebuah drama sebagai idola mereka.
Terbaru, drama bersiri berjudul Tentang Dhia lakonan Nora Danish, Izreen Azminda dan Adi Putra telah mencatat hampir 3 juta jumlah penonton untuk siri terakhir episodnya (Sumber: Nielsen Media Research).

Menurut pengurus bagi Kumpulan Pengurusan Jenama Wanita TV3, Puan Hadzelynda Khairuddin, “Sejak mula bersiaran pada 9 November 2011 hinggalah ke episod terakhir pada hari Khamis lalu, drama bersiri 30 episod ini telah mendapat sambutan yang sangat menggalakkan bukan sahaja di kaca televisyen dengan purata 2.5 juta setiap episod, malah, pengaruh Tentang Dhia terus hangat diperkatakan melalui media komunikasi alam maya seperti Facebook, laman twitter (worldwide trending top 3) dan juga blog-blog tempatan.”

Antara faktor yang menyumbang kepada jumlah tontonan yang tinggi ini juga termasuklah lakonan mantap dari para pelakon seperti Adi Putra dan Nora Danish yang berjaya membawakan sesebuah watak dengan lebih mendalam.

Kini bukan sahaja filem-filem tempatan diberikan sambutan menghangatkan dari para peminat, malahan drama-drama juga sudah mula memikat hati para penghuni rumah yang sentiasa mencari sesuatu yang baru untuk ditonton bersama keluarga.

No comments:

Post a Comment